2016-06-04

Muhammad Ali mori

La boxor Muhammad Ali ia mori a la eda de 74.

La campion mundal pasada de boxe pesosa, e un de la sportores la plu conoseda de mundo, ia mori en la site Phoenix, Arizona en la SUA, pos es ospitalida a jovedi.

El ia sufri de un maladia respiral, un state complicada par la maladia de Parkinson.

La funera va aveni en se site de nase: Louisville, Kentucky.

Naseda con la nom Cassius Marcellus Clay, Ali ia deveni subita famosa cuando el ia gania la medalia de oro de boxe semipesosa a la Olimpiales de 1960 en Roma.

El ia vinse Sonny Liston en 1964 per gania se titulo prima de mundo, deveninte la person prima ci ia reseta un titulo mundal de boxe pesosa a tre veses separada. El ia reseta la nometa "The Greatest" (La plu grande).

Coronida como "Sportor de la Sentenio" par la jornal Sports Illustrated e como "Person Sportal de la Sentenio" par la BBC, Ali ia es notada no sola per se capasia en la boxeria ma ance per se comentas ante e pos maxes e per se predises corajosa.

El ia es ance un campanior per diretos sivil e un poesiste ci ia transende la fronteras de sporte, raza, e nasionalia.

El ia jubila final en 1981, pos gania 56 de se 61 maxes.

Corta a pos, rumores ia comensa sur la state de se sania. Se parla ia deveni nonclar, el ia tira se pedes, e el ia es frecuente dormosa. Ultima, on ia diagnose la sindrom de Parkinson, ma Ali ia continua apare publica, resetante un bonveni zelosa sempre do el ia viaja.

El ia ensende la caldera olimpial a la juas de 1996 en Atlanta, Georgia, e ia porta la bandera olimpial a la rituo cual ia abri la juas de 2012 en London.

El ia dise: "Me desira ce on recorda me como un om ci ia gania la titulo pesosa a tre veses, ci ia es bonumorosa, e ci ia trata bon cadun. Como un om ci ia senti nunca superior a los ci ia respeta el… ci ia defende se credes… ci ia atenta uni tota umanas par fida e ama.

"E si tota esta es tro multe, alora me suposa ce me ta aseta ce on recorda me sola como un boxor eselente ci ia deveni un gidor e un campion de se popla. E me no va es an ofendeda si on oblida ce me ia es tan bela."